I november holder Chora Connection tre masterclasses om Verdensmålene og Virksomhederne.
Her kan man bl.a. møde Kasper Larsen der er CCO i KLS Pureprint.
Kasper er medejer og kommerciel direktør i KLS PurePrint, og har igennem de seneste 10 år arbejdet med de fleste aspekter indenfor en succesfuld grøn omstilling i en SMV. Det har været lige fra de store strategiske analyser og beslutninger til de faktiske implementeringer både i indkøb, produktion, salg, kommunikation og innovation. Kasper vil bidrage med erfaringerne fra denne rejse, både hvad der er lykkedes og hvad der ikke er, hvad der har været svært og hvilke faldgrupper man skal være opmærksom på, hvis man ønsker at implementere en cirkulær forretningsmodel. Pureprint kan som det kun andet trykkeri i verden producere 100 % biologisk nedbrydelige tryksager.
Hvorfor skal man med til en masterclass om ’Virksomheder og Verdensmålene’? Fordi det er god business og taler ind i de vigtige globale dagsordner som forbrugerne forventer virksomhederne har styr på.
Hvad har KLS PUREPRINT fået ud af at arbejde med verdensmålene? Vi havde ikke eksisteret i dag hvis ikke vi havde omlagt vores produktion efter en cirkulær forretningsmodel.Vi har organisk vækst i et faldende marked, og har i dag kunder som McDonalds, Aarstiderne, Coop, Økoladen alene på baggrund af denne strategi.
Hvilke nøgleindsigter og erfaringer vil du videregive? Fuld indsigt og erfaringer i hele processen fra strategiske beslutninger til hands-on erfaring med udrulningen af stort set alle aspekter i en cirkulær forretningsmodel.
Hvordan kan man bruge viden og værktøjer efterfølgende? Det jeg primært kan give videre er inspiration, erfaringer (både de gode og dårlige) og gode råd. Jeg tror ikke der findes én model eller ét værktøj for denne omstilling.